در حالیکه رسانه‌های غربی همواره بر طبل اختلاف میان شیعه و سنی می‌کوبند همزمان با ایام پایانی ماه صفر جمعی از زائران پیاده اهل سنت با تشرف به حرم رضوی وحدت را در سرزمین خورشید به نمایش گذاشتند.

صدها زائر اهل سنت، پای پیاده به حرم رضوی مشرف شدند

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با آخرین روزهای پایانی ماه صفر و به منظور شرکت در مراسم سوگواری رسول مکرم اسلام و امام مهربانی ها صدها زائر اهل سنت با پای پیاده از نقاط مختلف کشور برای تشرف به حرم رضوی عازم سرزمین خورشید شدند.

کاروان های زائران اهل سنت که برای سومین سال متوالی به صورت پیاده همزمان با روزهای پایانی ماه صفر عازم مشهد می شوند امسال نیز به صورت مردمی و خودجوش از شهرهای مختلف و استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی و گلستان عازم مشهد مقدس شدند.

زائران اهل سنت شامل اقشار مختلف مردم  از جمله معلمان مدارس، ائمه جماعات، کسبه و روحانیون هستند که اغلب با پای پیاده و از مسیر های دور گام در جاده ولایت و مسیر عشق و معرفت گذاشته تا به زیارت حرم مطهر رضوی نائل شوند.

حدود ۴۰۰ نفر از این زائران اهل سنت که برای شرکت در مراسم سوگواری اهل بیت در حرم رضوی به صورت پیاده عازم مشهد مقدس شدند از شهرستان های تایباد، خواف، تربت جام و صالح آباد خراسان رضوی هستند.

با وجود تبلیغات گسترده دشمنان اسلام برای ایجاد انحراف و اختلاف بین مسلمانان، امسال کاروان های زائران اهل سنت به رغم برودت هوا و بارش برف در محور های منتهی به مشهد مقدس خللی در اراده زائران اهل سنت و تشیع به وجود نیاورد و باری دیگر نمایش وحدت در سرزمین خورشید به منصه ظهور رسید.

گفتنی است این زائران پس از پیاده روی طولانی روز چهارشنبه در آستانه سالگرد رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت حضرت امام رضا (ع) وارد مشهد شدند و برای عرض ارادت و تسلیت فاصله میدان بسیج مشهد تا حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) را پیمودند.

شاعران اهل سنت در سوگواره شعر رضوی

گفتنی است همزمان با پیمایش جاده ولایت توسط بسیاری از زائران اهل سنت با پای پیاده تعداد ۵۰ شاعر آئینی اهل سنت نیز در سوگواره شعر رضوی در حرم مطهر حضرت ثامن الحجج (ع)شرکت کردند.

شاعران اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان، گلستان، خراسان رضوی و کردستان با شرکت در مراسمی با عنوان سوگواره شعر رضوی سروده ها و ارادت خود را در قالب شعر و دل نوشته به ساحت ملکوتی ثامن الحجج(ع) تقدیم کردند.

دشمن از وحدت شیعه و سنی متضرر می شود

در همین رابطه یکی از شعرای اهل سنت استان گلستان که به منظور شرکت در سوگواره شعر رضوی به حرم مطهر ثامن الحج(ع) مشرف شده بود بیان کرد: تمام اهل بیت و ائمه اطهار(ع) برای زنده نگه داشتن دین مبین اسلام و مسلمانان زحمات و رنج های بسیاری متقبل شده اند، از این رو ما نیز باید در غم و شادی آنان شرکت کنیم.

باخانی با اشاره به تبلیغات سوء دشمنان اسلام بیان کرد: اهل تسنن با برادران شیعی یک هدف را دنبال می کنند و لذا دشمنان که از این وحدت متضرر می شوند با تمام امکانات به دنبال این هستند تا وحدت میان مسلمانان را از بین برده و آن را خدشه دار کنند.

اهل سنت به اندازه شیعیان دوستدار اهل بیت(ع) هستند

وی در خصوص انگیزه حضور در حرم رضوی اظهار کرد: تنها شاعران شیعی مذهب نیستند که از سر ارادت و عشق، به مدح و ستایش ائمه اطهار(ع) می‌ پردازند، بلکه سروده‌ های شاعران اهل تسنن دلیل محکم ارادات آنان به اهل بیت(ع) است.

وی گفت: عشق به ائمه اطهار(ع) به ویژه حضرت رضا(ع) ما را به این مکان مقدس کشانده است و برادران اهل سنت هم همانند شیعیان عاشق و دوستدار اهل بیت(ع) هستند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.